Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBauman, Sheri
TitelTo Join or Not to Join: School Counselors as a Case Study in Professional Membership
QuelleIn: Journal of Counseling & Development, 86 (2008) 2, S.164-177 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterCounselor Training; Professional Associations; School Counselors; Case Studies; Graduate Study; Models; Beliefs; Decision Making; Qualitative Research; Group Membership
AbstractSchool counselors were surveyed regarding their choice to join or not join their professional organization. Members and nonmembers differed on the following: whether participants' graduate program emphasized professional membership, membership status of colleagues, the belief that professional organizations advance the field, and the belief that being a professional means joining professional associations. A model is proposed that includes major themes in the decision-making process identified in the qualitative comment data. Implications for professional counseling organizations are discussed. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: