Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIvanova, Masha Y.; Achenbach, Thomas M.; Rescorla, Leslie A.; Dumenci, Levent; Almqvist, Fredrik; Bathiche, Marie; Bilenberg, Niels; Bird, Hector; Domuta, Anca; Erol, Nese; Fombonne, Eric; Fonseca, Antonio; Frigerio, Alessandra; Kanbayashi, Yasuko; Lambert, Michael C.; Leung, Patrick; Liu, Xianchen; Minaei, Asghar; Roussos, Alexandra; Simsek, Zeynep; Weintraub, Sheila; Wolanczyk, Tomasz; Zubrick, Stephen; Zukauskiene, Rita; Verhulst, Frank C.
TitelTesting the Teacher's Report Form Syndromes in 20 Societies
QuelleIn: School Psychology Review, 36 (2007) 3, S.468-483 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterForeign Countries; Factor Analysis; Hyperactivity; Attention Deficit Disorders; School Psychology; Evaluation; Asia; Australia
AbstractStandardized assessment instruments developed in one society are often used in other societies. However, it is important to determine empirically how assessment instruments developed in one society function in others. The present study tested the fit of the Teacher's Report Form syndrome structures in 20 diverse societies using data for 30,030 6- to 15-year-old students from Asia; Australia; the Caribbean; eastern, western, southern, and northern Europe; and the Middle East. A correlated seven-syndrome model and a hierarchical Attention Problems model were tested separately in each of the 20 societies via confirmatory factor analyses. The results supported the fit of the models in the tested societies. (Contains 5 tables and 2 figures.) (Author).
AnmerkungenNational Association of School Psychologists. 4340 East West Highway Suite 402, Bethesda, MD 20814. Tel: 301-657-0270; Fax: 301-657-0275; e-mail: publications@naspweb.org; Web site: http://www.nasponline.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: