Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHartley, David
TitelPersonalisation: The Emerging "Revised" Code of Education?
QuelleIn: Oxford Review of Education, 33 (2007) 5, S.629-642 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterStellungnahme; Educational Theories; Individualized Instruction; Foreign Countries; Public Service; Private Sector; Public Sector; United Kingdom (England)
AbstractIn England, a "revised" educational code appears to be emerging. It centres upon the concept of "personalisation". Its basis is less in educational theory, more in contemporary marketing theory. Personalisation can be regarded in two ways. First, it provides the rationale for a new mode of public-service delivery, one which seeks to enable "users" to co-produce with professionals a solution to their needs. In this endeavour, it takes further that process of marketisation which had been set in train under the New Public Management. Second, it portends a new "grammar" for the school, in the guise of "personalised learning". At this stage, what shall count as personalisation--particularly in relation to personalised learning--remains incoherent and inchoate. For its justification as a policy, personalisation appeals to child-centredness, to democracy and to consumerism. The analysis draws on contemporary social and marketing theory. (Contains 1 figure.) (Author).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford Review of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: