Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAhern, Kathy; Manathunga, Catherine
TitelClutch-Starting Stalled Research Students
QuelleIn: Innovative Higher Education, 28 (2004) 4, S.237-254 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1023/B:IHIE.0000018908.36113.a5
SchlagwörterSupervision; Student Research; Student Motivation; Problem Solving; Models; Graduate Students; Graduate Study
AbstractMany research students go through periods where their research seems to stall, their motivation drops, and they seem unable to make any progress. As supervisors, we attempt to remain alert to signs that our student's progress has stalled. Drawing on cognitive strategies, this article explores a problem-solving model supervisors can use to identify the major causes of the student's lack of progress and facilitate the student's re-ignition. Each of the problem identification and solving phases is acknowledged by and situated within research on postgraduate supervision and supported by analyzing transcripts from a study on postgraduate supervision. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: