Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbril, Carlos R.
TitelMusic that Represents Culture: Selecting Music with Integrity
QuelleIn: Music Educators Journal, 93 (2006) 1, S.38 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterCultural Context; Validity; Music Teachers; Integrity; Music Education; Multicultural Education; Cultural Awareness; Selection; Social Bias
AbstractIn this article, the author presents a framework for measuring the validity and appropriateness of multicultural materials for inclusion in the music curriculum. Music educators continually try to help students understand music within its cultural context. To meet this goal, music materials should approach some level of authenticity. The author emphasizes the three levels that musical authenticity must consider: (1) music--the formal properties of sound; (2) meaning--its surrounding context; and (3) behaviors--the means by which music is taught, learned, and performed. He also talks about bias and cultural validity. (Contains 1 figure, 22 notes, 8 online resources and 4 resources.) (ERIC).
AnmerkungenMENC: The National Association for Music Education. P.O. Box 1584, Birmingham, AL 35201. Tel: 800-336-3768; Web site: http://www.menc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: