Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlunt, Adrian
TitelLiteracy Discourse Analysis: Making Space at the Policy Table
QuelleIn: Adult Basic Education: An Interdisciplinary Journal for Adult Literacy Educational Planning, 14 (2004) 1, S.3-17 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-231X
SchlagwörterDiscourse Analysis; Literacy Education; Ideology; Educational Researchers; Adult Education
AbstractDiscourse analysis reveals how the meanings of literacy are socially produced, communicated, and mediated. A consultation with university teacher-education and adult education researchers, managed by the National Literacy Secretariat, is used to demonstrate how the outcomes were influenced by the discourses of participants and organizers. An argument is made to establish a literacy discourse analysis tradition to make more effective use of existing knowledge, assist those without a voice to be heard at the policy table, and to bring greater legitimacy to policy development processes. (Contains 1 endnote.) (Author).
AnmerkungenCommission on Adult Basic Education, 1320 Jamesville Ave., Syracuse, NY 13210. Tel: 315-422-9121; Web site: http://www.coabe.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Basic Education: An Interdisciplinary Journal for Adult Literacy Educational Planning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: