Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlvestad, Marit; Duncan, Judith
Titel"The Value is Enormous--It's Priceless I Think!": New Zealand Preschool Teachers' Understandings of the Early Childhood Curriculum in New Zealand--A Comparative Perspective
QuelleIn: International Journal of Early Childhood, 38 (2006) 1, S.31-45 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-7187
SchlagwörterForeign Countries; Preschool Teachers; Early Childhood Education; Curriculum Evaluation; Curriculum Development; Theory Practice Relationship; Preschool Children; Comparative Education; Cross Cultural Studies; Cultural Context; Teacher Attitudes; Indigenous Populations; New Zealand; Norway; Sweden
AbstractThis article examines a group of New Zealand preschool teachers' perspectives on their early childhood curriculum--"Te Whariki: He Whariki Maatauranga mo ngaa Mokopuna o Aotearoa" (Ministry of Education, 1996). In this discussion we focus on the teachers' understandings of the meaning, value and focus of this curriculum document. This is part of a small-scale qualitative study based on in-depth interviews with eight and nine preschool teachers undertaken in each of three countries--Norway, Sweden and New Zealand (during 1999-2002). We conclude this article with a comparative discussion of some of the similarities and differences between the three countries. (Contains 16 end notes.) (Author).
AnmerkungenOMEP: Organisation Mondiale pour l'Education Prescolaire, Goteborg University, Department of Education, Box 300, Goteborg, Sweden SE-40530. Tel: +46 317 732461; Fax: +46 317 732391; Web site: http://www.ped.gu.se/users/pramling/ijec/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: