Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuisasola, J.; Morentin, M.; Zuza, K.
TitelSchool Visits to Science Museums and Learning Sciences: A Complex Relationship
QuelleIn: Physics Education, 40 (2005) 6, S.544-549 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterScience Instruction; Science Education; Field Trips; Museums; Instructional Design; Instructional Materials; Material Development; Science Materials
AbstractVisits to science museums can provide a complement to the science learning carried out in schools. However, science museums are informal learning environments where teachers usually have very little control over the ideas being implicated or the experiments that the students carry out. It is necessary to design educational materials for the visit to the museum which integrate learning in schools and in museums, and which stimulate the interest and curiosity of the students by promoting independent learning via working in a group guided by the teacher. This article explains how we have designed these educational materials and their main characteristics. (Author).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing, Dirac House, Temple Back, Bristol, BS1 6BE, United Kingdom. E-mail: custserv@iop.org; Web site: http://journals.iop.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: