Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlleman, Janet; Brophy, Jere
TitelBuilding a Learning Community and Studying Childhood
QuelleIn: Social Studies and the Young Learner, 17 (2004) 2, S.16-18 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-0300
SchlagwörterGeography; History; Democracy; Classroom Environment; Teaching Methods; Lesson Plans; Children; Units of Study; Social Studies; Citizenship
AbstractThis article provides examples of how a teacher can take childhood as a main topic of a unit of study and create interesting lessons that cover many aspects of social studies. It describes how a classroom learning community can be a place for helping students practice democratic principles while addressing academic subjects. It demonstrates that social studies content developed around the topic of childhood offers an opportunity to bridge the formal and informal, to enrich and deepen personal connections within the community, and at the same time, to develop networks of connected ideas associated with geography, history, economics, culture, and citizenship--with the child at the center. (Contains 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies, 8555 16th St., #500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 301-588-1800.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies and the Young Learner" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: