Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Mary Ann; Amatea, Ellen
TitelTeacher Perceptions and Expectations of School Counselor Contributions: Implications for Program Planning and Training
QuelleIn: Professional School Counseling, 8 (2004) 2, S.132 (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
SchlagwörterSchool Counselors; Counselor Teacher Cooperation; Program Development; Teacher Attitudes; Counseling Services; Guidance; Counselor Training; Graduate Students; Interviews; Student Attitudes
AbstractThe researchers examined the perceptions of 23 teachers in elementary, middle, and high schools regarding necessary counseling and guidance services, how these services might best be delivered, and teachers' expectations about school counselor contributions and working relationships. The researchers also examined the resulting reflections of the graduate student interviewers regarding their future work as professional school counselors. Implications for training and practice are discussed. (ERIC).
AnmerkungenAmerican School Counselors Association, 1101 King St., Suite 625, Alexandria, VA 22314. Web site: http://www.schoolcounselor.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: