Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMargolis, Howard; McCabe, Patrick P.; Alber, Sheila R.
TitelResolving Struggling Readers' Homework Difficulties: How Elementary School Counselors Can Help
QuelleIn: Journal of Educational & Psychological Consultation, 15 (2004) 1, S.79-110 (32 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-4412
SchlagwörterHomework; School Counselors; Reading Difficulties; Counselor Role; Family School Relationship
AbstractMany struggling readers detest homework. Some cannot do it. Others will not do it. Poor grades and emotionally draining parent-child, teacher-child, and parent-teacher conflict are common by-products, stressing all involved. By working collaboratively with teachers, other school professionals, and parents and by working directly with struggling readers, counselors can help remedy struggling readers' homework difficulties. This article describes how elementary school counselors can work with teachers, parents, and struggling readers to resolve these homework difficulties. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational & Psychological Consultation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: