Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCaldwell, Brian
TitelA Strategic View of Efforts to Lead the Transformation of Schools
QuelleIn: School Leadership and Management, 24 (2004) 1, S.81-99 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2434
SchlagwörterForeign Countries; Principals; Educational Change; Change Strategies; Administrator Role; Educational Innovation; Instructional Leadership
AbstractThe call for the transformation of schools has come at a time when fewer people are seeking the principalship. Some contend that it is rapidly becoming 'mission impossible'. This paper presents a more optimistic view. Scenarios for the future of schools are canvassed. Knowledge management is critically important. Partnerships on an unprecedented scale are proposed. Strategies to build a capacity for leadership at all levels are outlined. Innovation must be balanced by abandonment. Illustrations are drawn from several nations, with particular reference to Australia. Sixteen recommendations are offered along with five strategies for immediate implementation at the school level. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Leadership and Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: