Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlvestad, Marit
TitelPreschool Teachers' Understandings of Some Aspects of Educational Planning and Practice Related to the National Curricula in Norway
QuelleIn: International Journal of Early Years Education, 12 (2004) 2, S.83-97 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0966-9760
SchlagwörterForeign Countries; Educational Planning; Preschool Teachers; Theory Practice Relationship; Interviews; Teacher Attitudes; Guidelines; National Curriculum; Educational Policy
AbstractNorway recently adopted a National Framework Plan for Preschools. In this study, the central questions are: (1) What does a Framework Plan for one to five year olds mean to the preschool teachers and their educational work with children? (2) What are preschool teachers' understandings of the concept of learning in their educational planning and practice, and how is this related to the Framework Plan? (3) How do preschool teachers understand the central content and strategies in the Framework Plan and in their own practical work? The results are based on empirical data from in-depth interviews with eight Norwegian preschool teachers. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Years Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: