Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdler, Susan A.
TitelDilemmas of Action Research.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 25 (2003) 1, S.76-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterAction Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inservice Teacher Education; Teacher Empowerment; Teacher Researchers
AbstractExplores contradictions and tensions in action research on the technical aspects of good teaching and democratic possibilities of empowering teachers and learners. A case study of an action research course for practicing teachers highlights dilemmas in teaching action research as a university course. Most participating teachers felt empowered by the process of collecting data and writing reports and considered the course useful in helping them think about their practice. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: