Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoss, Donna L.; Alfaro, Cristina
TitelThe Social and Cultural Context of National Board Certification: Reflections on Issues of Representation.
QuelleIn: Issues in Teacher Education, 12 (2003) 1, S.19-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1536-3031
SchlagwörterAccess to Education; Alternative Teacher Certification; Collegiality; Diversity (Faculty); Elementary Secondary Education; Faculty Development; Higher Education; Inservice Teacher Education; Minority Group Teachers; Social Environment; Teacher Collaboration
AbstractExplored the experiences of local teachers of color exposed to the professional development opportunity of National Board Certification (NBC). Data from interviews with teachers and principals indicated that there were small numbers of local NBC teachers from diverse ethnic backgrounds. Among these teachers, barriers to NBC included lack of disseminated information, time to pursue certification, and support. (SM)
AnmerkungenCaddo Gap Press, 3145 Geary Blvd., PMB 275, San Francisco, CA 94118. Tel: 415-392-1911; Fax: 415-956-3702.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Issues in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: