Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHays, Richard; Sen Gupta, Tarun
TitelRuralising Medical Curricula: The Importance of Context in Problem Design.
QuelleIn: Australian Journal of Rural Health, 11 (2003) 1, S.15-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-1584
SchlagwörterStellungnahme; Aboriginal Australians; Case Method (Teaching Technique); Cultural Awareness; Culturally Relevant Education; Curriculum Development; Foreign Countries; Higher Education; Medical Education; Problem Based Learning; Rural Education; Stereotypes
AbstractClinical scenarios used in rural medical education often convey inappropriate stereotypes that undermine the intent of the curriculum. Case writers should be clear about the learning or assessment objectives in each case, have access to people with appropriate expertise and understanding of the issues, and ensure that contextual and cultural issues are not dominated by biomedical science. (TD)
AnmerkungenBlackwell Publishing, Tel: 781-388-8200, Web site: http//www.blackwellpublishing.com/journals/ajr (single article: $19.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Rural Health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: