Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllard, Andrea; Sanderson, Von
TitelWhose School? Which Community?
QuelleIn: Education in Rural Australia, 13 (2003) 1, S.41-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterAboriginal Australians; Community Involvement; Culturally Relevant Education; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Intercultural Communication; Parent Participation; Participative Decision Making; Politics of Education; Power Structure; Rural Education; School Community Relationship; Self Determination
AbstractA study examining the educational experiences of Aboriginal students surveyed educators, service providers, and Indigenous residents in a rural South Australian Aboriginal community. Findings indicated a lack of cross-cultural communication. Recommendations revolve around equalizing power differentials between schools and community, and include giving the Aboriginal parent association more control over the educational agenda and funding, and teaching students in the community. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: