Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeagan, Brenda L.
TitelTeaching Social and Cultural Awareness to Medical Students: "It's All Very Nice To Talk about It in Theory, but Ultimately It Makes No Difference."
QuelleIn: Academic Medicine, 78 (2003) 6, S.605-14Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterCultural Pluralism; Ethnic Groups; Higher Education; Medical Education; Minority Groups; Multicultural Education; Outcomes of Education; Physician Patient Relationship; Power Structure; Student Attitudes
AbstractInvestigated outcomes of a medical course addressing social and cultural issues on students' awareness and understanding. Found that students failed to recognize, or even denied, the effects of race, class, gender, culture, and sexual orientation. Those who acknowledged the effect of social differences tended to deny social inequality, or at best recognized disadvantages experienced by others, but not the accompanying privileges enjoyed by their own social group. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: