Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFung, Yvonne Y. H.
TitelA Collaborative Approach to Developing Teachers for Curriculum Change.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 2, S.133-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Change; Elementary Education; Faculty Development; Foreign Countries; Inservice Teacher Education; Teacher Collaboration; Teacher Improvement; Teacher Participation; Hong Kong
AbstractReports a case study in which Hong Kong elementary teachers were introduced to a new curriculum approach for designing and teaching General Studies. This collaborative approach to professional development emphasized teacher participation in the change process. Overall, this professional development strategy was feasible, and teachers conducted their lessons according to the pedagogical principles proposed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: