Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaurence, Caroline; Newbury, Jonathan; Wilkinson, David
TitelIncreasing Rural Activity and Curriculum Content in the Adelaide University Medical School.
QuelleIn: Australian Journal of Rural Health, 10 (2002) 4, S.220-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-1584
SchlagwörterAboriginal Australians; Access to Education; Change Strategies; Cultural Awareness; Curriculum Development; Educational Change; Foreign Countries; Higher Education; Medical Education; Physicians; Rural Education; School Surveys
AbstractA study examined rural activities and curriculum content in Adelaide University Medical School (South Australia). A survey of all department heads found significant increases from 1994 to 2000 in students with rural backgrounds, weeks available for rural placements, and departments offering rural placements. Academic support to rural practitioners improved, and many departments directly provided services in rural and Aboriginal communities. (Contains 35 references.) (TD)
AnmerkungenBlackwell Publishing, Tel: 781-388-8200, Web site: http//www.blackwellpublishing.com/journals/ajr.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Rural Health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: