Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelaney, Gabrielle; Lim, Siv Eing; Sar, Lee; Yang, Shu Ching; Sturmberg, Joachim P.; Khandra, Mohammed H.
TitelChallenges to Rural Medical Education: A Student Perspective.
QuelleIn: Australian Journal of Rural Health, 10 (2002) 3, S.168-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-1584
SchlagwörterClinical Experience; Continuing Education; Educational Innovation; Educational Methods; Foreign Countries; Geographic Isolation; Higher Education; Information Technology; Lifelong Learning; Medical Education; Program Descriptions; Rural Education; Technology Uses in Education; World Wide Web; Australia
AbstractAt a clinical school in rural New South Wales (Australia), medical students follow patients through the health care system instead of being attached to doctors. Seeing the progression of illnesses, the impact of behavioral aspects, and the continuity of care develops lifelong learning skills. Because of geographic isolation, information technology plays an important role in rural Australian medical education. (Contains 26 references.) (TD)
AnmerkungenBlackwell Publishing, Tel: 781-388-8200, Web site: http//www.blackwellpublishing.com/journals/ajr.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Rural Health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: