Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatkins, David; McInerney, Dennis; Akande, Adebowale; Lee, Clement
TitelAn Investigation of Ethnic Differences in the Motivation and Strategies for Learning of Students in Desegregated South African Schools.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 34 (2003) 2, S.189-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterBlack Students; Cultural Differences; Foreign Countries; Learning Strategies; School Desegregation; Secondary Education; Student Motivation; South Africa
AbstractCompared school motivation and use of deep processing (an indicator of learning quality) among black and white South African students from two recently integrated secondary schools. Student surveys found no significant ethnic group differences. Both groups considered working hard and having interest in school tasks to be more important than competition or affiliation, and those factors also predicted the use of deep learning strategies in the two groups. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: