Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHafferty, Frederic W.; Gibson, Gary G.
TitelLearning Disabilities, Professionalism, and the Practice of Medical Education.
QuelleIn: Academic Medicine, 78 (2003) 2, S.189-201Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Higher Education; Learning Disabilities; Medical Education; Medical Students
AbstractExamines arguments by Little in the preceding article that a successful legal suit for accommodations on a state bar exam is generalizable to learning disabilities and medical education. Explores the legitimacy accorded to academic accommodations in medical education. Asserts that medical schools have a social responsibility to shift their pedagogic gaze from identifying handicaps in individuals to understanding how the education of physicians can become, quite literally, "handicapping." (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: