Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAl-Hilawani, Yasser A.
TitelClinical Examination of Three Methods of Teaching Reading Comprehension to Deaf and Hard-of-Hearing Students: From Research to Classroom Applications.
QuelleIn: Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 8 (2003) 2, S.146-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-4159
SchlagwörterClassroom Techniques; Elementary Education; Foreign Countries; Grade 3; Hearing Impairments; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Strategies; Reciprocal Teaching; Theory Practice Relationship; United Arab Emirates
AbstractThe reading comprehension performance of 30 third-graders with hearing impairments from the United Arab Emirates was examined under three teaching conditions, the key word strategy, modified reciprocal teaching, and the basic reading approach. Key word strategy and modified reciprocal teaching significantly enhanced performance in reading comprehension scores. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Deaf Studies and Deaf Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: