Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAltermatt, Ellen Rydell; Pomerantz, Eva M.; Ruble, Diane N.; Frey, Karin S.; Greulich, Faith Knesz
TitelPredicting Changes in Children's Self-Perceptions of Academic Competence: A Naturalistic Examination of Evaluative Discourse among Classmates.
QuelleIn: Developmental Psychology, 38 (2002) 6, S.903-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAcademic Achievement; Beliefs; Competence; Discourse Analysis; Elementary School Students; Longitudinal Studies; Peer Relationship; Self Concept; Student Attitudes; Student Motivation
AbstractThis study examined classroom discourse as a predictor of changes one year later in kindergartners', first-graders', and second-graders' beliefs about their academic capabilities. Analyses revealed that changes over time in children's competence perceptions regarding their math and reading skills could be predicted from the types of statements that children made and had directed toward them by classmates during independent work time. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: