Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAltermatt, Ellen Rydell; Pomerantz, Eva M.
TitelThe Development of Competence-Related and Motivational Beliefs: An Investigation of Similarity and Influence among Friends.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 95 (2003) 1, S.111-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAchievement Need; Elementary Education; Friendship; Peer Influence; Predictor Variables; Student Attitudes; Student Motivation
AbstractExamines the degree to which children's achievement-related beliefs could be predicted from their friends' beliefs. Friends showed consistent, albeit modest similarities with regards to their self-perception of competence, academic standards, and importance of meeting standards, and preference for challenge. Friends appeared influential with regard to children's ability attributions for success and the importance they placed on meeting academic standards. (Contains 81 references and 5 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: