Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDewey, Deborah; Crawford, Susan G.; Kaplan, Bonnie J.
TitelClinical Importance of Parent Ratings of Everyday Cognitive Abilities in Children with Learning and Attention Problems.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 36 (2003) 1, S.87-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
SchlagwörterAcademic Ability; Attention Deficit Disorders; Behavior Rating Scales; Cognitive Ability; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Parent Participation; Questionnaires; Reading Difficulties
AbstractParent-reported information on 159 children with learning or attention problems was obtained using the Parent Ratings of Everyday Cognitive and Academic Abilities (PRECAA) and compared to information from standardized psychometric assessments. The PRECAA was sensitive to group differences among children with reading disabilities, children with attention deficits, and combined disabilities. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: