Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYadav, Satish K.
TitelThe Lab Area Approach of District Institutes of Education and Training.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 5 (2002) 1, S.93-103Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterChange Strategies; Developing Nations; Educational Improvement; Elementary Education; Elementary School Teachers; Faculty Development; Foreign Countries; Learning Laboratories; School Districts; India
AbstractIndia has established district institutes of education and training (DIETs) to improve the quality of elementary education. These institutions use of the Lab Area approach, which focuses on innovative ideas and experiments related to elementary education and teacher development. Studies show that this approach has a positive impact. This paper describes the development of DIETs, characteristics of the Lab Area approach, and conditions necessary for success. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: