Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Neil; Coll, Richard
TitelConstructivist-Informed Pedagogy in Teacher Education: An Overview of a Year-Long Study in Fiji.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 5 (2002) 1, S.47-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterConstructivism (Learning); Developing Nations; Elementary Education; Elementary School Science; Higher Education; Preservice Teacher Education; Science Education; Teaching Methods; Fiji
AbstractThis year-long study exposed preservice elementary teachers in Fiji to pedagogy based on a constructivist view of learning in order to improve their content knowledge and provide them with greater confidence to teach science. Qualitative and quantitative analysis indicated that the constructivist-based teaching approach led to improved learning, with participants clearly identifying specific instructional tools used in the intervention as contributing to their learning. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: