Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenCurda, Leslie K.; Smith, Everett V.
TitelEstablishing a Common Metric for Selected Teacher Self-Efficacy Scales.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 5 (2002) 1, S.1-20    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterData Analysis; Data Interpretation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Self Efficacy; Student Teachers; Teacher Effectiveness; Test Construction
AbstractExamined a process for unifying two teacher self-efficacy scales, providing a common metric for communicating and comparing results. Data from 118 education students indicated that items from the two scales defined a unidimensional construct. Correlations between person measures from the two scales demonstrated their strengths for measuring portions of the self- efficacy variable. Raw score to interval measure conversion tables provide researchers a common metric for interpretation and analysis. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2003/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)