Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFisher, Mary; Meyer, Luanna H.
TitelDevelopment and Social Competence after Two Years for Students Enrolled in Inclusive and Self-Contained Educational Programs.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 27 (2002) 3, S.165-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterChild Development; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Interpersonal Competence; Multiple Disabilities; Outcomes of Education; Program Evaluation; Self Contained Classrooms; Severe Disabilities; Special Classes; Student Development; Student Placement
AbstractForty students with severe disabilities were evaluated across two years of either inclusive or self-contained educational programming. Comparison of child development and social competence found the inclusive group made statistically significant gains on the developmental measure and realized higher social competence scores in comparison to the self-contained group. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: