Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobbins, Rockey; Tonemah, Stuart; Robbins, Sharla
TitelProject Eagle: Techniques for Multi-Family Psycho-Educational Group Therapy with Gifted American Indian Adolescents and Their Parents.
QuelleIn: American Indian and Alaska Native Mental Health Research, 10 (2002) 3, S.56-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0893-5394
SchlagwörterAdolescents; American Indian Culture; American Indian Students; Cultural Relevance; Gifted; Group Dynamics; Group Therapy; Holistic Approach; Leadership Training; Mental Health; Parent Child Relationship; Program Descriptions; Student Alienation; Therapeutic Environment
AbstractA culturally relevant group therapy model for gifted American Indian students and their parents uses non-didactic facilitation to focus on cultural identity, play, self-disclosure, parental involvement, silence, cognitive processing, emotional expression, and social responsibility. Evaluation results indicate the program builds self-esteem, pride in Native heritage, parent-child bonding, and leadership potential. (Contains 23 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Indian and Alaska Native Mental Health Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: