Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlber, Sheila R.; Nelson, Janet S.; Brennan, Kathleen B.
TitelA Comparative Analysis of Two Homework Study Methods on Elementary and Secondary School Students' Acquisition and Maintenance of Social Studies Content.
QuelleIn: Education and Treatment of Children, 25 (2002) 2, S.172-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-8491
SchlagwörterElementary Secondary Education; Homework; Learning Strategies; Review (Reexamination); Social Studies; Study Guides; Study Skills; Worksheets
AbstractTwo experiments were conducted to evaluate the comparative effects of two homework study methods on the acquisition and maintenance of social studies content. Thirty-two students (grades 5 and 9) scored higher on next-day quizzes when using a structured reading worksheet study method compared to a standard review questions study method. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Treatment of Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: