Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayer, Connie; Akamatsu, C. Tane; Stewart, David
TitelA Model for Effective Practice: Dialogic Inquiry with Students Who Are Deaf.
QuelleIn: Exceptional Children, 68 (2002) 4, S.485-502Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-4029
SchlagwörterActive Learning; Classroom Communication; Classroom Techniques; Deafness; Dialogs (Language); Discovery Learning; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Inquiry; Interpersonal Communication; Problem Solving; Sign Language; Teacher Student Relationship
AbstractData are presented from the first-year of a 4-year research project that aims to design a model for describing exemplary communicative practice using signed classroom discourse in the teaching of students who are deaf. Episodes are presented to illustrate how 10 teachers engage in dialogic knowledge building and exemplary communicative practice. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: