Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLourdusamy, Atputhasamy; Divaharan, Shanti; Huan, Vivien; Wong, Philip Siew Koon
TitelDiscipline: Student Teachers' Preferred Philosophical "Face" and Classroom Discipline Problems Encountered.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 4 (2001) 1, S.225-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterDiscipline; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Graduate Study; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Behavior; Student Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Singapore
AbstractExamined the philosophical model that fit a group of students enrolled in the postgraduate diploma in education program at Singapore's National Institute of Education, noting the most common discipline problems encountered during the practicum. Overall, most student teachers leaned toward the rules and consequences philosophical model. Inattentiveness and disruption of teaching were the most common discipline problems they faced. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: