Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHargreaves, Andy
TitelClassrooms, Colleagues, Communities, and Change: The Sociology of Teaching at the Turn of the Century.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 4 (2001) 1, S.101-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterCollegiality; Educational Sociology; Elementary Secondary Education; Emotional Response; Foreign Countries; Interpersonal Relationship; Teacher Student Relationship; Japan
AbstractAddresses the importance of emotions in relation to teachers' work in classrooms, to colleagues, and to communities, with implications for understanding the changing nature and organization of teaching in Japan. The paper analyzes five emotional geographies of teaching (moral, cultural, political, professional, and physical) in terms of Japanese teachers' changing relations with their students, colleagues, and parents. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: