Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaferriere, Therese
TitelImproving Teacher Education in Quebec: A State-of-the-Art Account.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 4 (2001) 1, S.13-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterCollege School Cooperation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Teacher Collaboration; Teacher Educators; Canada
AbstractAddresses the past four decades of Quebec's teacher education reform, noting the resulting interplay between university-based teacher educators and school-based practitioners. The paper highlights four historical periods, explaining that even at the oldest North American French-speaking university, the evolving forces at play within teacher education do not differ from those seen elsewhere in North America. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: