Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAinsworth, Shaaron; Bibby, Peter; Wood, David
TitelExamining the Effects of Different Multiple Representational Systems in Learning Primary Mathematics.
QuelleIn: Journal of the Learning Sciences, 11 (2002) 1, S.25-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1050-8406
SchlagwörterComputer Uses in Education; Concept Formation; Elementary Education; Estimation (Mathematics); Mathematics Instruction
AbstractPresents two experiments with a multi-representational environment in which the difficulty of translating between representations was manipulated. Describes how pairs of pictorial, mathematical, or mixed pictorial and mathematical representations were used to teach children in one of three experimental aspects of computational estimation. Finds that children in all experimental conditions improved in their judgements of estimation accuracy. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Learning Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: