Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerninger, Virginia W.; Abbott, Robert D.; Thomson, Jennifer B.; Raskind, Wendy H.
TitelLanguage Phenotype for Reading and Writing Disability: A Family Approach.
QuelleIn: Scientific Studies of Reading, 5 (2001) 1, S.59-106Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1088-8438
SchlagwörterElementary Education; Family Influence; Parents; Predictor Variables; Reading Achievement; Reading Difficulties; Reading Processes; Writing Achievement; Writing Difficulties; Writing Processes
AbstractAdministers 23 psychometric measures of reading, writing, and related language processes to 102 elementary students and their parents. Notes results are consistent with claim of functional systems theory that the same language processes are orchestrated flexibly depending on task at hand. Finds number of language deficits uniquely predicted severity of reading and writing problems in children and spelling problems in adults. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientific Studies of Reading" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: