Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbbott, Judy A.; Faris, Saundra E.
TitelIntegrating Technology into Preservice Literacy Instruction: A Survey of Elementary Education Students' Attitudes toward Computers.
QuelleIn: Journal of Research on Computing in Education, 33 (2000) 2, S.149-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-6504
SchlagwörterAssignments; Computer Attitudes; Information Literacy; Measures (Individuals); Preservice Teacher Education; Student Attitudes; Student Surveys; Teacher Role; Teaching Methods; Technology Integration
AbstractExamined attitudes toward the use of computers by preservice teachers before and after a literacy course that required the use of technology. Results suggest that increases in positive attitudes may have resulted from instructional approaches, meaningful assignments, and supportive faculty. Includes recommendations for instrument use in evaluating technology effectiveness and usefulness integrated into teacher education. (Author/LRW)
AnmerkungenAvailable electronically: http://206.58.233.20/jrte/33/2/abstracts/abbott.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Computing in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: