Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPlank, Gary A.
TitelApplication of the Cross Battery Approach in the Assessment of American Indian Children: A Viable Alternative.
QuelleIn: American Indian and Alaska Native Mental Health Research, 10 (2001) 1, S.21-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0893-5394
SchlagwörterAmerican Indian Students; Cognitive Measurement; Cultural Influences; Disability Identification; Evaluation Methods; Intelligence Tests; Limited English Speaking; Multiple Intelligences; School Psychology; Test Bias; Testing Problems
AbstractCurrent psychometric and testing practices are inadequate for assessing the intelligence of American Indian students, due to complicating factors of culture and language. These deficient methods are then used to make educational decisions, resulting in improper special education placements. The benefits of alternative methods of testing, including the Gf-Gc Cross-Battery Approach, are discussed. (Contains 47 references.) (Author/SV)
AnmerkungenFor full text: http://www.uchsc.edu/ai/ncaianmhr/journal/jover2.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Indian and Alaska Native Mental Health Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: