Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHindin, Alisa; Morocco, Catherine Cobb; Aguilar, Cynthia Mata
Titel"This Book Lives in Our School": Teaching Middle School Students To Understand Literature.
QuelleIn: Remedial and Special Education, 22 (2001) 4, S.204-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-9325
SchlagwörterAccessibility (for Disabled); Cooperative Learning; Curriculum Development; Disabilities; Inclusive Schools; Instructional Design; Integrated Curriculum; Language Arts; Literacy; Literature Appreciation; Middle Schools
AbstractThis article describes the supported literacy approach, a middle school literacy curriculum based on sociocognitive principles that engages students, including those with disabilities, in collaborative interpretation through integration of reading, discussing, and writing about literature. It reports on classroom observations and outcomes assessment that have identified instructional features that maximize inclusion of students with disabilities. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Remedial and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: