Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarrison, Melody F.; Able-Boone, Harriet; West, Tracey A.
TitelFacilitating Inclusion in Early Childhood Settings: Interdisciplinary Preservice Preparation.
QuelleIn: Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal, 11 (2001) 2, S.129-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-5586
SchlagwörterCase Studies; Course Content; Disabilities; Graduate Study; Higher Education; Inclusive Schools; Interdisciplinary Approach; Preservice Teacher Education; School Psychologists; Speech Language Pathology; Student Attitudes
AbstractAn interdisciplinary practicum case study is presented to illustrate components of a specialized preservice preparation for graduate students (n=44) in audiology, early childhood special education, school psychology, and speech-language pathology, designed to assist them in becoming inclusion collaborators/facilitators. Students' perceptions of the benefits and barriers to interdisciplinary education are discussed. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: