Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolf, Fredric M.; Shea, Judy A.; Albanese, Mark A.
TitelToward Setting a Research Agenda for Systematic Reviews of Evidence of the Effects of Medical Education.
QuelleIn: Teaching and Learning in Medicine, 13 (2001) 1, S.54-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-1334
SchlagwörterEducational Improvement; Higher Education; Instructional Effectiveness; Medical Education; Outcomes of Education; Program Descriptions; Research Needs
AbstractProvides an update on, and preliminary research agenda for, best evidence medical education (BEME). Describes the Campbell Collaboration and the Cochrane Collaboration's Effective Practice and Organization of Care review group. Provides, based on discussion by the Society of Directors of Research in Medical Education, a list of topics and priorities to systematically review for evidence of effectiveness. (EV)
AnmerkungenJournal Subscription Department, Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 10 Industrial Ave., Mahwah, NJ 07430-2262 ($45 individuals, $355 institutions).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Learning in Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: