Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Margaret S. Jelinek; Jackson, Dorothy W.
TitelTelevision Literacy: Comprehension of Program Content Using Closed Captions for the Deaf.
QuelleIn: Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 6 (2001) 1, S.43-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-4159
SchlagwörterCaptions; Deafness; Elementary Secondary Education; Media Literacy; Media Research; Reading Ability; Reading Comprehension; Television
AbstractThis study assessed deaf and hearing students' comprehension of captions with and without visuals/video. Results indicate that reading grade level is highly correlated with caption comprehension test scores. Comprehension of the deaf students was consistently below that of hearing students. The captioned video produced significantly better comprehension by deaf students, suggesting the importance of visual information. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Deaf Studies and Deaf Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: