Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbouchedid, Kamal; Nassar, Ramzi
TitelThe State of History Teaching in Private-Run Confessional Schools in Lebanon: Implications for National Integration.
QuelleIn: Mediterranean Journal of Educational Studies, 5 (2000) 2, S.57-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; History Instruction; History Textbooks; Parochial Schools; Politics of Education; Private Schools; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Lebanon
AbstractExamines the policies regarding history curriculum of the seven major confessional schools in Lebanon. Using textual analysis of history books, reviews of policies, and interviews with students, educational decision makers, and history teachers, the paper argues that confessional schools have propagated their own line of discourse for history teaching without accommodating a pluralistic discourse of integration. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: