Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDarling, L. Farr
TitelPortfolio as Practice: The Narratives of Emerging Teachers.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 17 (2001) 1, S.107-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Canada
AbstractPortfolio construction is a complex social practice with intentions, rules, and standards. This definition is not typically found in teacher education literature and has implications for evaluating students' portfolios. The paper examines teacher education students' recollections of creating portfolios in one Canadian program and argues that portfolios should have a place in programs, but only if important concerns are addressed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: