Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Yun Sik
TitelTeacher Development in Korea: School-based Autonomous Supervision (SBAS) as a Critical Method.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 1, S.79-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterElementary Secondary Education; Faculty Development; Foreign Countries; Governance; Inservice Teacher Education; Institutional Autonomy; Supervision; Teacher Improvement; South Korea
AbstractDescribes school-based autonomous supervision (SBAS), a Korean staff development strategy. SBAS involves supervisory activities performed by staff members in individual schools without outside control. SBAS characteristics include: school-centeredness; self-governance; cooperation; diversity; continuity; and self-development. To effectively implement SBAS, it is essential to improve teachers' perceptions of SBAS, supervisors' expertise in supervision, and organizational conditions. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: