Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrench, Sabine Elizabeth; Seidman, Edward; Allen, LaRue; Aber, J. Lawrence
TitelRacial/Ethnic Identity, Congruence with the Social Context, and the Transition to High School.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 15 (2000) 5, S.587-602Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterBlacks; Educational Environment; Ethnicity; High School Students; Hispanic Americans; Race; Racial Attitudes; Racial Differences; Racial Factors; Racial Identification; Secondary Education; Social Development; Social Influences
AbstractExamined the role of the transition to high school as a race/ethnicity consciousness-raising experience that stimulates development of one's racial/ethnic identity depending on newcomers' racial/ethnic congruence with the student body and staff. Findings suggest that changes over the transition to high school served as a race-ethnicity consciousness-raising experience for Black and European American students but in dramatically different ways. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: