Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGitomer, Drew H.; Latham, Andrew S.
TitelGeneralizations in Teacher Education: Seductive and Misleading.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 51 (2000) 3, S.215-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Standards; Teacher Certification; Teacher Competencies; Teacher Qualifications; Teacher Supply and Demand; Teaching Skills
AbstractGeneralizations about problems and solutions facing teacher education are often oversimplified and misleading. Examinations of teacher supply and demand and teacher ability should consider local demand and content-area need. Teachers with content-area certification have stronger academic profiles than those with general certification. Raising certification standards must involve attention to recruitment and retention of highly qualified, demographically diverse candidates. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: